неделя, 7 април 2013 г.

to Read: Април 2013

Месечното ми предизвикателство за Април!


Oyaji,
ще ти разкажа на кратко за всяка книга, какво ме накара да я избера и какво очаквам :)

Патрик Нес - Чудовищата на войната (книга 3-та от "Живият хаос")
 Мразя да започвам поредица и да не я довърша, затова ето я и третата част. Отличена е с медал Карнеги зa 2011г. Историята започва в едно градче, в което не можеш да останеш насаме с мислите си (дори и животните изразяват гласно мислите си). Още от дете ти си като отворена книга и не можеш да скриеш нищо от околните. По стечение на обстоятелствата в Ню Прентистаун няма жени. Защо и как се е случило, историята разказва. Главният ни герой е едно момче на име Тод, с който разкриваме загадките на света. Атмосферата е много странна, напомня на уестърн. Първите 2 книги не ме вчепетлиха особено. Имаше драма и интересни моменти на психически срив и насилие, но нищо особено. Това, което ме грабна в историята (към втората част) е че видях приложение на мантрата ми за СИЛАТА НА МИСЪЛТА :D

Нийл Геймън - Никога, Никъде, Никой
Прочетох "Чупливи неща" и разказите за Шерлок Холмс и Месеците от годината ми харесаха много. От теб знам за Sandmen и нямам търпение да го прочета. Общо взето, искам да свикна със стила му преди да започна класиките - "Американски богове" и всичко след тях.

Сара Уинман - Когато Господ беше заек
Страшно красиво оформление, само за това си заслужава да я имаш на рафта. В нея ще се разказва за нещата от живота и очаквам да видя дали ще мога да се оприлича или ще съм пълна с критики. Може би ще е сантиментално четиво, ще видим.

Паоло Бачигалупи - Момиче на пружина
Много съм зле с фантастиката. Мисля, че не е моя стил, но ще се опитам да не съм предубедена. Четох само хубави неща за тази книга от други книжни блогове. Надявам се това да е един добър старт.

Франсоаз Саган - След месец, след година
Много чувствена авторка. На французойките просто им е в кръвта да създават истории за любов. Книжката е само 150 страници, но можеш да преминеш през всички крайни чувства, когато четеш. Обожавам "Слушате ли Брамс?". Толкова истински написана, на моменти чувствах себе си на мястото на главната героиня. Нямам търпение!

Тери Пратчет - Стражите!Стражите!
Толкова приятели хвалят хумора и историите на Пратчет, чак ми е гузно, че не съм чела нищо. Пробвах твоята "Музика на душата" и не можах да я дочета, беше ми много тромава. Сега ще видим дали Ваймс ще ни вчепетли :)

Пол Хофман - Петата погибел (продължение на Лявата ръка на Бога)
Томас Кейл е 15 годишно момче, доведено в Светилището когато е  малко дете. Родителите му го продали за един грош на Изкупителите. От тук насетне следват 12 часа изтощително обучение в това да се научи да убива ефективно. "Изненада, насилие, инерция. Ако не убиеш до три секунди си мъртъв". Интересен персонаж е. В този "затвор" момчетата нямат право на усамотение и на възможността да изпитват чисто човешки чувства като доброта и сърдечност. Само страх и постоянното усещане за близката смърт. Не могат да имат приятели. Точно това ограничение в тяхното светоусещане според мен прави диалога толкова добър. Защото когато попадат в свят различен от този, с който са свикнали, ти виждаш как те не разбират елементарни неща от живота и начина, по който реагират е комичен. Първата 3/4 от "Лявата ръка на Бога" са за 5*, но края ме разочарова толкова много. Томас Кейл се разви така добре, имаше толкова силна воля и моменти в които я утвърди, че последните 60 страници просто го попиляха (лично мнение). Ще видим какво следва.



1 коментар:

  1. Страхотно начало, ще чакам да чуя по-подробни отзиви като прочетеш някоя от тях :) go go go

    ОтговорИзтриване